top of page

Tarih Kokulu Roma - Mayıs'22

Merhaba,

Bu yazımda gitmeyi heyecanla beklediğimiz, tarih kokulu Roma şehrinden bahsedeceğim. Pandemiden önce bir kaç sefer Roma'da bulunmuştum. Hatta ilk Roma ziyaretim, enteresan bir şekilde CSULB'de iken, bir Avrupa şehrinde pazarlama ödevi yapma üzerine gerçekleşmişti. John Cabot Üniversitesi'nde, seçmeli bir ders almış ve 1 haftamı Roma'da öğrenci olarak geçirmiştim :).

Pandemi öncesinde 2-3 kez Roma'yı görmüş biri olarak, pandemi sonrasında oldukça farklı buldum. Malesef iyi anlamda olduğunu söyleyemeyeceğim, çünkü Roma'yı turiste uzak, kirli ve bakımsız buldum. Ama Roma, Roma'dır, tarihin en güzel izlerini taşır, ilham doludur. Post pandemi dönemi ile birlikte eminim yine bakımlı hale gelecektir.

Genel itibariyle daha bilindik bir Avrupa şehri olduğundan, biraz daha kısa geçmek istiyorum bu yazımda. Sorunuz olursa, her zaman iletişime geçebilirsiniz. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, ilk seyahat giriş yazımda da belirttiğim gibi, malesef pandemi sebebiyle ve özellikle ülkemizde yaşanan kur dalgalanmaları sebebiyle, uçak biletleri ve otel fiyatları uçmuş durumda. Bir tur aracılığıyla gitmediğimiz ve seyahat tarihimiz bayrama denk geldiği için biz de yüksek fiyatlarla karşı karşıya kaldık. Bu dönemde kesinlikle en mantıklısı, bir tur aracılığıyla seyahate çıkmak, özellikle de hepimizin tatili olan bayram dönemlerinde.

Seyahate çıkmadan önce, aslında bir sır da, sağlam bir araştırma yapmaktan geçiyor. Bu doğrultuda ben de Roma'da neler yapılır önce hatırlamak üzerine araştırmamı yaptım. Ve Özgür'le ikimizin ortak hobisi olan (bir Boğa burcu olarak daha çok benim :)) yemek yeme konusunda lokasyon da Roma olunca daha sıkı bir araştırmaya girdim. Sanırım bizim seyahatimiz daha çok yeme içme üzerine oldu. Tüm notlarımı telefonuma kaydettiğim detaylarla birlikte sonuç olarak 3.5 günü Roma'da nasıl geçirdik, gün gün paylaşıyorum.

#1. Gün - ❤️Trevi Fountain, Pantheon, Spanish Steps

Öğlen saati çok kalabalık olduğu için tüm bu turistik mekanları üstünkörü ziyaret ettik. Akşam ise konakladığımız bölge olan Trastevere'de bulunan Dar Poeta'da müthiş bir pizza yedik. Bu arada Trastevere'de Hotel Ripa Roma isminde sevimli ve temiz bir otelde konakladık.

Konaklama Tavsiyesi: Trastevere Bölgesi

#2. Gün - ❤️Piazza Navona, Vatikan

Daha gitmeden önce Get Your Guide uygulaması sayesinde bir çok planı uygulamaya almıştık aslında. Bunlardan biri Avrupa'da en çok sevdiğim Hop on Hop off otobüs turları. Roma'da transfer ağı çok geniş olmadığından, bu otobüslerle belli duraklarda inip, belli duraklarda da tekrar otobüse binerek hem şehri rahat gezmek, hem de bir yerden diğer bir yere seyahat etmek bana pratik geliyor. Hava da güzel olduğundan, püfür püfür gezdik şehri. Yeri geldi, otobüste şekerleme yaparak yorgunluğumuzu da attık :).

Bunun dışında uygulamadan bot turu da aldık, aynı bu şekilde Hop on Hop off diye geçiyor. İşimize yaramadı değil, fakat Tiber Nehri'nde bot turunun çok da yapılası bir aktivite olmadığını düşünüyorum. Kısıtlı bir mesafede gidip geliyorsunuz çünkü.

Bazı kilit konular ve araştırma haricinde Get Your Guide veya benzeri uygulamalardan önceden bilet almak, turistik aktivitelerde planlı programlı, saate uygun bir şekilde tatilini geçirmek istemeyenler için bence kaçınılması gereken bir durum. Çünkü geç kalınabiliyor, bu sefer biletin yanması durumu söz konusu oluyor. "Skip the line" konsepti müzelere gittiğinizde gişede hızlıca organize edebileceğiniz şekilde tasarlanmış.

Aynı akşam en yakın dostlarımızın ikinci tavsiyesi (bir önceki de onlara ait :)), İspanyol Merdiven'lerinin orda bulunan Alla rampa (Piazza Mignanelli 18, 00187)'da yemeğimizi yedik. Müthiş bir salata, osso buco ve vongole spagetti ile akşamımızı sonlandırdık.

Restoran Tavsiyesi: Dar Poeta, Alla Rampa, Alfredo e Ada, Per Me - Giulio Terrinoni (*Michelin), Casetta di Trastevere

#3. Gün - ❤️Foto Çekimi, Colleseum, Roman Forum

Çift olarak güzel fotoğraflar çekmeye ve çekilmeye bayılıyoruz :). Bizim için bir hobi. Tabi turistik mekanlarda meydanları boş bulmak gündüz vakti mümkün değil. Biz de bir çılgınlık yaptık ve saat sabah 6'da Trevi Fountain ile foto çekimimize başladık :). İyi ki diyorum, çünkü çok güzel anılarımız oldu ve evdeki çerçevelerimize yenilerini ekleme fırsatı bulduk. İnanır mısınız, o saatte 5-6 çift daha aynı aktiviteyi yapıyordu. Demekki Pinterest'de çekilen fotoğraflar hakikaten sabahın köründe çekiliyormuş :). Tabi bu aktivitemiz sonucunda yorgun düştüğümüz için odamıza gittik ve dinlendik. Öğleden sonra ise Colleseum ve Roman Forum'u gezmek için yola koyulduk. Roma'da en etkilendiğimiz bölge, burası oldu. Şehrin tarihi yanlarını bir arada görmek, muazzam bir deneyimdi.

Aynı gün öğlen yemeğimizi meşhur Alfredo e Ada'da yedik. Akşamsa her Avrupa'ya gittiğimizde bir akşam denemek istediğimiz Michelin yıldızlı restoranlardan Per Me - Giulio Terrinoni (* Michelin)'de harika bir deneyimle gecemizi sonlandırdık.

#4. Gün - ❤️Vatikan, Alışveriş

Bu gün aslında Vatikan Müzesi'ni gezecektik fakat sadece Basilica'ya girip, müzeyi bir başka zamana bıraktık. İspanyol Merdivenleri'nin orada biraz gezindik, alışveriş yapmak üzere bakındık. Akşamsa yine can ciğer dostlarımızın Trastevere'deki Casetta di Trastevere isimli restoran tavsiyesiyle birlikte Roma turumuzu sonlandırdık.

Kapanış Olarak Tatlıcılar :)

Yazımı burada sonlandırırken, meşhur tatlıcıları da sizinle paylaşmak isterim.

Tatlı Tavsiyesi: Pompi, Frigidarium

Umarım bu yazdım faydalı olmuştur. Keyifli seyahatler...

Not: Daha fazla görsel için beni instagram'da takip edebilirsiniz: iremataysimsek girisimcibirisi